t=_blank>glitter-graphics.com

Sunday, June 3, 2012

BIASAN SEMALAM


P/S:puisi ini diadaptasi dari sebuah cerpen...the story is simple but it's enough to make you cry..

lelaki,
setelah kau janjikan cinta dan perlindungan
kau tinggalkan aku...

lelaki,
setelah kau patahkan hatiku
setelah kau remukkan hatiku
kenapa kau
kembali menangih cinta
yang kau sia-siakan

saat itu,
ketika kita bersama,'
aku korbankan perasaanku
untuk menjaga hati dan perasaanmu

ketika itu,
aku hanya cintakan kamu
berjanji akan setia padamu
menjadi isteri dan ibu yang baik,

apa salahku,
kau putuskan cinta yang kita bina

apa salahku
sehingga aku kau tinggalkan

apa salahku
sehingga kau memilih sahabatku sendiri...

hilangnya sebuah kasih
hilang juga sebuah persahabatan
atas dusta yang kau tuliskan 
dalam hatiku

aku pergi 
dengan airmata
dengan luka yang teramat perit
bertahun aku memendam perasaan 
walau tiada dendam
hatiku masih sakit
saat aku teringat kisah biasan semalam


biasan semalam
menjadikan siapa diriku hari ini
aku bangkit dari kekecawan yang kau bina
menjadi seorang wanita yang kuat
biar kau sendiri mencari bahagia tanpa
kesetiaan cinta

biasan semalam menjadikan aku
lebih baik dari dulu,
aku bukan wanita yang kau kenal dulu
lemah,selekeh dan tidak bercita-cita
wanita itu sudah aku buang
untuk menjadi wantia hari ini

tapi,
kenapa kau muncul saat aku
mulai melupakan kisah kita
kenapa kau tuntut cintaku lagi

cukuplah,
aku kau lukai,
jangan biarkan sahabatku juga kau lukai
benar kau kecewa
tapi hati ini lebih kecewa
seandaianya kau kecewakan sahabatku juga...

pergilah...
biarkan aku sendiri 
antara kita hanya ada memori
dan memori itu
 hanya satu takdir persinggahan 
dalam hidup ini..

jangan tuntut cinta itu
kerana cinta kau ciptakan
sudah aku buang bersama biasan semalam............

No comments:

Post a Comment