t=_blank>glitter-graphics.com

Sunday, June 3, 2012

sahabat atau kekasih



kisahnya bermula disini
saat kau muncul dalam hidupku
kau muncul secara tiba-tiba 
sehingga aku yakin,
"kuch-kuch hota hai "
antara kita....
setiap masa kita habiskan masa bersama
berbual, bersembang dengan mesra
tawa, duka dikongsi bersama
hanya dengan alat komunikasi
jauh tidak menjarakkan kita
sehingga aku rasakan 
perasaan ini semakin berkembang.
berkali-kali aku katakan
Ek het jou lief"
tapi hanya aku bertepuk sebelah tangan
aku mengerti dan faham walaupun aku sedikit kecewa.

walaupun aku tahu kita tidak akan bersama
aku ingin kau tahu sejak dari dulu hingga ke hari ini
hanya kau cintaku
aku x pasti dan aku keliru
siapa aku dalam hidupmu
kehadiranmu
kesepiaanmu
sifat-sifat yang kau tonjolkan 
waktu itu
sangat mengelirukan hati dan perasaan ini
setiap kali kau muncul kau memberikan aku satu harapan
tapi kesepianmu membuatkan aku terkapai-kapai
perlukah aku kau perlakukan seperti ini
katakan padakukalau kau tidak sudi,
maka aku tidak akan mengharap

seandainya persahabatan yang kau inginkan
aku redha dengan  ketentuan
tapi persahabatan apakah ini???
kau datang dan pergi
seperti hujan dan angin
kau muncul dan hilang kembali
seperti halimunan
kalau keinginan mu inginkan persahabatan ini
biarlah kita menjadi jadi sahabat
yang sebenar-benarnya sahabat
jangan terus-terusan sepi, 
hilang hingga aku tertanya
kehadiran aku dalam hidupmu 
adakah aku.
hanya sebagai jeti persinggahan
bukan sahabat jauh sekali kekasih

kisah antara kita 
bukan sahabat jauh sekali kekasih
adakah akan tergantung seperti ini
katakan padaku
terangkan padaku 
ya atau tidak tentang hubungan kita







No comments:

Post a Comment