t=_blank>glitter-graphics.com

Tuesday, March 1, 2011

semalam dan hari ini







semalam,
kita ibarat isi dan kuku
dimana ada engkau di situ ada aku

semalam,
kita sama-sama berdiskusi
tentang segala macam dunia

semalam,
kita ketawa dan bergembira bersama
mengharungi hari-hari berikutnya

semalam,
kita menangis bersama
tatkala luka di hati kita

di akhir semalam,
hari berlalu begitu sahaja
tanpa menoleh pada kita
masa dan detik bersama
tidak dapat diputar kembali...

hari ini,
kau ke sana dan aku ke sini
kau di atasa dan aku tiada lagi di sisimu..

hari ini,
aku ibarat tidak wujud dalam duniamu
tiada lagi diskusi,kerana tempatku terganti

hari ini,
tiada lagi senyum dan tawa,
tiada lagi tangisan bersama
hanya yang ada ketegangan di hati,
mungkinkah kita terluka sesama sendiri
atau akulah yang bersalah

hari ini,
aku seorang diri,
mengharungi onak duri,
dan kau disana
 bersama teman baru dan melangkah seperti aku melangkah...

hari ini,
aku menangis sendirian
menyimpan derita di hati
tanpa kau temani

hari ini,
aku sedar siapa diri ku,
hanya perantau sendirian
aku sedar,
aku teman tanpa nama di duniamu

dah hari ini,
entah bila kan berakhir,
masa menentukan segalanya
adakah kau dan aku masih seperti dulu,
adakah aku akan kesorangan selama-lamanya
dan adakah aku perlu pergi dari sisimu..

by: CITRA NOHANA

No comments:

Post a Comment